Sıkça Sorulan Sorular
1- Uzaktan Öğretim Sistemine girişler hangi adresten yapılacak?
Uzaktan Öğretim Sistemi, Öğrenci Bilgi Sisteminiz (OBS) üzerine entegredir. Giriş yapmanız gereken adres obs.sdu.edu.tr adresidir.
2. Uzaktan Öğretim sistemi için ek bir yazılıma ihtiyacım var mıdır?
Süleyman Demirel Üniversitesi uzaktan öğretim sistemi Adobe Connect sanal sınıf altyapısını kullanmaktadır. Bu nedenle Adobe Connect yazılımını kurmanız derslere katılımınız için önemlidir.
3. Adobe Connect yazılımını kurmadım, canlı derslere katılabilir miyim?
Adobe Connect yazılımını kurmadıysanız, web tarayıcınızın desteklemesi durumunda HTML5 olarak toplantıyı açacaktır. Ancak bu durumda derse sadece katılımcı olabilirsiniz. Dersinizin öğretim elemanı sizlere sunucu yetkisi vermesi durumunda ekranınızı paylaşamazsınız.
4. Adobe Connect Kullanıcı adımı ve parolamı bilmiyorum ne yapabilirim?
Adobe Connect kullanıcı adınız öğrenci numaranızdır. Şifreniz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolanızla aynıdır.
5. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolamı değiştirdim, Adobe Connect parolam da değişmiş midir?.
Hayır. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect ayrı platformlardır. Bu nedenle birinde parola değiştirdiğinizde diğer platformda parolanız değişmez.
6. Adobe Connect parolamı unuttum, nasıl değiştirebilirim?
Adobe Connect parolanızı unutmanız durumunda Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden kolaylıkla değiştirebilirsiniz. OBS'ye giriş yaptıktan sonra anasayfanızdaki alandan yeni parola yazarak "Adobe Connect Şifresini Değiştir" butonuna basmanız yeterlidir.
7. Sistem bana neden istediğimden fazla ders vermiyor?
Alacağınız ders AKTS yükü sistemde sınırlıdır. Almak istediğiniz AKTS yükünden fazla ders alamazsınız.
8. İstediğim dersleri neden alamıyorum ?
8 yarıyıllık ders planı dışında dönem derslerinden fazla alamazsınız. Bölümünüzün açmasına onay verdiği seçmeli derslerinizin dışında da ders seçmeniz mümkün değildir.
9. Ders saatlerim çakışıyor ne yapacağım ?
Ders saati çakışan dersleri almanız mümkün değildir.
10. Hangi dersleri alacağım ?
Yarıyıllık ders müfredatında belirtilen derslerinizi almak ile yükümlüsünüz
11. Her dönem kaç AKTS alacağım ?
Normal dönem ders yükünüz 30 AKTS dir. Alttan veya üstten ders almak istediğinizde Genel Not Ortalamanız (GNO)’nuz müsaade ettiği takdirde 50 AKTS ye kadar ders alabilirsiniz.
12. Üniversite ortak seçmeli dersleri kaç dönem alacağım.
2 dönem olmak üzere güz ve bahar yarıyıllarında alacaksınız.
13. Üniversite ortak seçmeli dersi almasam ne olur?
AKTS yükünüz tamamlanmadığı için mezun olamazsınız.
14. Harç borcumu ödemeden kayıt yenileyemez miyim?
Harç borcunuz varsa ödeme yapmadan işlem yapamazsınız.
15. Bana neden harç borcu çıkıyor ?
Eğitim yılınız 9. Yarıyıla uzadığı an harç borcu çıkar ya da ikinci üniversite okuyorsanız harç borcunuz çıkacaktır.
16. Yemekhaneye giremiyorum neden ?
Sistem üzerinden yemekhane tarafından kaydınız güncellenecektir.
17. Kütüphaneye giremiyorum neden ?
Öğrenci bilgi sistemi üzerinden başvurmanız halinde kaydınız güncellenir.
18. Ders ekleme ve silme işlemi ne zaman yapılır?
Yıllık açıklanan Akademik Takvim’de belirtilen tarihlerde yapılır.
19. Kayıt yenilemeler ne zaman? Kayıt yenilemesem ne olur?
Kayıt yenilemeler üniversitemiz Akademik takviminde ilan edilir lütfen kontrol ediniz. Kayıt yenilemezseniz eğitim yılınız uzar.
20. OBS şifremi unuttum ne yapabilirim?
Şahsen dilekçe ile başvurmanız halinde şifreniz size bildirilir.
21. Mail adresim nedir ?
Mail adresinizi öğrenci bilgi sisteminde bulunan bilgilerim kısmından öğrenebilirsiniz.
22. İntibak ve muafiyet işlemleri nasıl yapılır? Ne zamana kadar başvuru yapmamız gerekiyor? Başvuru için gelmeme gerek var mı? Gerekli evrakları kargo ile gönderebilir miyiz?
OBS üzerinden doldurulan dilekçeyle birlikte önceki üniversitenizden aldığınız transkript ve ders içeriklerini bölüm sekreterliğine ister kendiniz teslim etmeli ister kargo ile göndermelisiniz. Başvuru süresi yönetmeliğe göre okulların açıldığı ilk iki haftadır.
23. Dikey Geçişle (DGS) kayıt yaptırma hakkı kazana öğrenciyim. Kayıt için ne yapmam gerekiyor?
SDÜ web sayfasında yayınlanacak duyuruları takip etmelisiniz.
24. Normal dönemde ders kaydımı yapamadım. Mazeretli kayıt başvurusu yapabilir miyim? Mazeretli kayıt başvurusu ne zaman başlıyor?
Yapabilirsiniz. Mazeretli ders kayıt başvuruları Akademik takvimde belirlenen tarih aralığında yapılır.