Sıkça Sorulan Sorular

Uzaktan Öğretim Sistemi, Öğrenci Bilgi Sisteminiz (OBS) üzerine entegredir. Giriş yapmanız gereken adres obs.sdu.edu.tr adresidir.

Süleyman Demirel Üniversitesi uzaktan öğretim sistemi Adobe Connect sanal sınıf altyapısını kullanmaktadır. Bu nedenle Adobe Connect yazılımını kurmanız derslere katılımınız için önemlidir.

Adobe Connect yazılımını kurmadıysanız, web tarayıcınızın desteklemesi durumunda HTML5 olarak toplantıyı açacaktır. Ancak bu durumda derse sadece katılımcı olabilirsiniz. Dersinizin öğretim elemanı sizlere sunucu yetkisi vermesi durumunda ekranınızı paylaşamazsınız.

Adobe Connect kullanıcı adınız öğrenci numaranızdır. Şifreniz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolanızla aynıdır.

Hayır. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect ayrı platformlardır. Bu nedenle birinde parola değiştirdiğinizde diğer platformda parolanız değişmez. 

Adobe Connect parolanızı unutmanız durumunda Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden kolaylıkla değiştirebilirsiniz. OBS'ye giriş yaptıktan sonra anasayfanızdaki alandan yeni parola yazarak "Adobe Connect Şifresini Değiştir" butonuna basmanız yeterlidir.

Alacağınız ders AKTS yükü sistemde sınırlıdır. Almak istediğiniz AKTS yükünden fazla ders alamazsınız.

8 yarıyıllık ders planı dışında dönem derslerinden fazla alamazsınız. Bölümünüzün açmasına onay verdiği seçmeli derslerinizin dışında da ders seçmeniz mümkün değildir.

Ders saati çakışan dersleri almanız mümkün değildir.

Yarıyıllık ders müfredatında belirtilen derslerinizi almak ile yükümlüsünüz

Normal dönem ders yükünüz 30 AKTS dir. Alttan veya üstten ders almak   istediğinizde Genel Not Ortalamanız (GNO)’nuz müsaade ettiği takdirde 50 AKTS ye kadar ders alabilirsiniz.

2 dönem olmak üzere güz ve bahar yarıyıllarında alacaksınız.

AKTS yükünüz tamamlanmadığı için mezun olamazsınız.

Harç borcunuz varsa ödeme yapmadan işlem yapamazsınız.

Eğitim yılınız 9. Yarıyıla uzadığı an harç borcu çıkar ya da ikinci üniversite okuyorsanız harç borcunuz çıkacaktır.

‍ 

Sistem üzerinden yemekhane tarafından kaydınız güncellenecektir.

Öğrenci bilgi sistemi üzerinden başvurmanız halinde kaydınız güncellenir.

Yıllık açıklanan Akademik Takvim’de belirtilen tarihlerde yapılır.

Kayıt yenilemeler üniversitemiz Akademik takviminde ilan edilir lütfen kontrol ediniz. Kayıt yenilemezseniz eğitim yılınız uzar.

Şahsen dilekçe ile başvurmanız halinde şifreniz size bildirilir.

Mail adresinizi öğrenci bilgi sisteminde bulunan bilgilerim kısmından öğrenebilirsiniz.

OBS üzerinden doldurulan dilekçeyle birlikte önceki üniversitenizden aldığınız transkript ve ders içeriklerini bölüm sekreterliğine ister kendiniz teslim etmeli ister kargo ile göndermelisiniz. Başvuru süresi yönetmeliğe göre okulların açıldığı ilk iki haftadır.

SDÜ web sayfasında yayınlanacak duyuruları takip etmelisiniz.

Yapabilirsiniz. Mazeretli ders kayıt başvuruları Akademik takvimde belirlenen tarih aralığında yapılır.